1. Reţetele rusificării
Beneficiind de experienţa acumulată de înaintaşii săi,
Petru I cel Mare (1696-1721 ţar, 1721-1725 împărat), Ana
Ivanovna (1730-1740), Ecaterina a II-a cea Mare (1762-1796) şi Pavel
I (1796-1801), în deznaţionalizarea românilor refugiaţi (1711,
1739, 1774, 1792), înrobiţi (1650, 1661), deportaţi (1739) în
teritoriile controlate de ţar şi a românilor cazaci
(1739-1801), prin acţiunea directă asupra elitelor lor
socio-economice şi politico-militare, sau acţiunea de manipulare
a elitelor din Principate prin promisiuni de redobândire a libertăţii
(1711, 1736, 1768, 1788), “constituţii liberale” (1769) şi
chiar Unire (1772, 1789), ţarul Alexandru I (1801-1825) a elaborat un
amplu program de rusificare a românilor, potrivit principiului - “Cumpără
păstorul, că turma îl va urma”.
Predecesorii săi visaseră, ca formă intermediară,
constituirea unui “Regat dac” sau “daco-român”, cu un arhiduce
pus de Moscova pe post de rege. El însuşi crezuse (1801-1810) că
poate acţiona direct, ocupând Principatele şi adjudecându-le
în contextual unui război cu Poarta (1806-1812). Dar concurenţa
germană pe de o parte, iar pe de alta interesele franceze l-au lămurit,
în cursul tratativelor (1807-1809) cu Napoleon I că nu poate să
se înstăpânească asupra restului teritoriilor româneşti,
neocupate de romano-germani, decât făcând risipă de inteligenţă
diplomatică şi pe etape. Aşa s-a născut, în anul
1810, “Planul Prozorovski”, astfel numit după
consilierul care l-a elaborat şi care prevedea împărţirea
Moldovei şi Munteniei în câte două regiuni, “Basarabia”
şi “Moldova”, respective Muntenia şi Oltenia şi
ocuparea şi transformarea lor pe rând, în gubernii. Planul împrumuta
mult din srategia germană care, răpind Ţării Româneşti
partea de vest în 1718, o transformase în provincia Oltenia. Pierdută
din fericire în 1739, aceasta fusese solicitată otomanilor, prin
tratative secrete în 1771, în schimbul ajutorului militar împotriva
Rusiei, în războiul din anii 1768-1774. Cum însă, prin împărţirea
Poloniei (1772) şi-au adjudecat Galiţia şi Lodomeria,
Habsburgii au renunţat pe moment şi la Oltenia şi la alianţa
cu Poarta, solicitând ruşilor şi obţinând acordul de a
ocupa regiunea învecinată a Moldovei (1774), pe care, adjudecându-şi-o
în 1775, aveau să o numească, mai întâi “Moldova de
Nord”, apoi, pentru a masca furtul, “Bucovina” (1786). Dezvoltând
procedeul, Alexandru I a început să vorbească din 1807 despre
“Basarabia”, nume inventat pentru Moldova de Răsărit, dintre
Siret şi Nistru mai întâi, apoi, în faţa opoziţiei
franceze, dintre Prut şi Nistru, presentând-o nu ca parte a Moldovei
ci ca teritoriu otoman.
Din 1810, în baza “Planului Prozorovski”, pentru a atrage populaţia
românească, dar şi pe bulgari, sârbi, greci, el a trimis
comandanţilor trupelor pe moment “eliberatoare”, care acţionau
pe teritoriul Principatelor, împotriva Porţii (1806-1812), dar, în
viitorul apropiat, trupe de ocupaţie, pentru a preveni excesele, următorul
caz: “Administrând Basarabia, trebuie cugetat să se aşeze
fundamentele unui edificiu mai întins. Poporul acestei provincii trebuie
să primească beneficiile unei administraţii părinteşti
şi liberale, ca astfel să fie atrasă cu dibăcie atenţia
popoarelor limitrofe asupra fericirii ei.
Bulgarii, moldovenii, muntenii şi sârbii caută o Patrie, să
le uşurăm calea să o afle. Trebuie să exaltăm
prin toate mijloacele aceste populaţiuni spre a le aduce la ţelul
ce ne propunem. Pentru a ajunge la întemeierea unui stat slav (pe
teritoriul lor - n.n.), trebuie să le promitem independenţa, bărbaţilor
influenţi recompense pecuniare, iar decoraţiuni şi titluri
convenabile pentru ceilalţi (subl. ns.)”.
Strategia ţarului viza, aşadar, după anexarea Moldovei de Răsărit,
botezată “Basarabia”, cucerirea, rând, pe rând a celorlalte
teritorii româneşti, neocupate de Habsburgi, ale Principatelor dunărene,
dependente de Poartă, dar şi ale sârbilor şi bulgarilor
aflaţi sub ocupaţie otomană efectivă, ţelul final
fiind transformarea lor în “patrie... slavă”.
Bun cunoscător al psihologiei colective, Alexandru I îşi începea
opera de desfiinţare a popoarelor din sud-estul Europei şi de
rusificare a lor promitându-le “independenţa” (faţă de
otomani, fireşte). Mai mult decât “independenţa”, existând
precedentul - solicitarea de către “Partida Naţională”
românească, la tratativele de pace de la Focşani - Bucureţti
(1772-1773), în locul protecţiei ruse, a Unirii Principatelor sub
garanţia marilor puteri, el le promitea chiar... Unirea. O unire, însă,
în cadrul unei Federaţii ruso-slave, dominată de Rusia, în
care să intre, în viitor, următoarele entităţi
statale autonome: 1) Un regat al României; cu Moldova, “Bucovina”,
Muntenia, Oltenia, Transilvania, chiar “Basarabia”, fără
Delta Dunării, Bugeac şi Dobrogea (Dunărea maritimeă
urma să devină exclusiv rusească în mod direct, fără
ajutorul vreunui artificiu gen “Canalul Bâstroe” de care este nevoie
astăzi pentru atingerea aceluiaşi scop; 2) Un regat Ungar; 3) Un
regat sârbo-croato-sloven, cu Banatul; 4) Un regat bulgar cu Rumelia
şi Macedonia; 5) Grecia; 6) Constantinopolul cu Strâmtorile.
Pentru ca visul să devină realitate, trebuia mai întâi însă
constituită “Basarabia” - colonie rusească în teritoriile
de răsărit ale Moldovei. Cu investiţii de imagine maxime,
ea avea să devină “vitrina” sau hârtia de prins muşte
a ţarului. În timp ce întreaga Rusie era, sub puterea despotică
a autocratului ei conducător, un imens lagăr, aici urmau să
se exercite “binefacerile unei administraţii părinteşti
şi liberale”, pentru a atrage viitoarele ţinte. Complici aveau
să devină “păstorii” românilor, “elitele”, ţarul
mizând pe lăcomia şi ambiţiile lor. “Bărbaţii
influenţi”, adică boierilor deveniţi supuşi ruşi
le-a dat 377.445 deseatine de pământ în zona Bugului, obţinând
pe lângă fidelitatea lor o primă dispersie a populaţiei
româneşti, iar ambiţioşilor - grade în armată şi
ranguri în administraţie sau titluri nobiliare.
Pentru schimbarea componenţei entice, dând mână liberă trădătorului
Manuc Bey, stabilit la Hânceşti, şi luând drept model
ucazurile din 20 ianuarie 1792, 5 ianuarie 1802 şi 20 februarie 1802,
Alexandru şi urmaşii săi au dat ucazurile din 17 iunie
1812, 22 martie 1824 şi 8 aprilie 1843, privind colonizarea în “Basarabia”,
pe lângă găgăuzi şi bulgari aduşi din nordul
Bulgariei, a unei mase mari de rusofoni (ruşi şi cherchezi,
armeni, polonezi, lituanieni, tătari rusificaţi) dar şi de
germani, unguri, chiar italieni şi francezi, împroprietăriţi
şi scutii de taxe pe 10-20 de ani. Devenit mitropolit şi,
respectiv, guvernator, episcopul Gavril Bănulescu - Bodoni (Vidineanul)
şi boierul Scarlat Sturdza au sprijinit această politică.
De asemenea deportările, numai în gubernia Herson, locuită
masiv de români transnistreni, fiind duşi, în 1812, pentru a face
loc coloniştilor, 25.000 de ţărani români “basarabeni”.
În pofida colaborării unei mari părţi a “elitei” româneşti
însă, a colonizărilor şi deportărilor, rusificarea
s-a produs lent şi incomplet, marea majoritate a populaţiei,
ancorată în tradiţiile de obşte ale lumii satelor, păstorită
de preoţi luminaţi şi patrioţi, rămânând românească
şi conservatoare, în ciuda introducerii serviciului divin şi a
învăţământului exclusiv în limba rusă, după
1849, fapt ce va face din distrugerea clerului şi a raporturilor
milenare dintre ţăranul român şi pământ, obiectivul
prioritar al viitoarei puteri imperiale - cea sovietică. Mai mult,
românii rusificaţi şi dispersaţi în afara “oblastiei
Basarabia”, simţindu-se, ca şi urmaşi polonezilor,
lituanienilor, letonilor, estonilor, finlandezilor rusificaţi,
altceva decât ruşii de la Petesburg şi Moscova, aveau să
cadă, în căutarea propriei lor identităţi, pradă
unei strategii antiruse de proporţii, vizând constituirea unei “naţiuni
culturale” adverse şi extrem de violente în manifestarea “naţionalismului”
său, rod al experimentelor “de cabinet” germane şi pe care
am putea-o numi “diversiunea ucraineană”.
2. "Ucrainizarea"
Cele trei împărţiri ale Poloniei, din 1792, 1793 şi 1795
aduseseră Imperiului Romano-German, importante zone din Padolia, Pocuţia,
Volhynia etc. regiuni cândva populate de români (volohi) şi, alături
de polonezi şi malo-ruşi, populaţii şi popoare supuse
rusificării, dar nemijlocit legate de istoria românilor, ca huţanii
(huţulii), lituanienii şi primii români rusificaţi, aşa
cum vom vedea, “rutenii”. Excepţie “goralii” din jurul
Cracoviei şi lituanienii, toţi aceştia se considerau “ruşi
mici sau russini”. În pericol să graviteze spre Moscova, îndeosebi
în condiţiile în care Imperiul Romano-German a dispărut sub
loviturile armatelor napoleoniene, pe ruinele sale născându-se
Imperiul austriac (1806), ei au constituit o preocupare permanentă
pentru germanii austrieci sau şi, în preajma revoluţiei de la
1848, pentru unguri, gata oricând să-şi înmulţească
efectivele prin “unguri făcuţi, nu născuţi”.
Habsburgii au avut ideea, la care vârfurile ungurimii liberale au aderat
în interes propriu, transformării acestei mase de ruşi şi
rusificaţi într-o pârghie a destabilizării Imperiului rus
şi extinderii teritoriale habsburgo-ungare spre Nipru.
Sub protecţia serviciilor speciale şi a poliţiei austriece,
agenţi ai Habsburgilor au început să desfăşoare o vie
activitate printre tinerii “ruteni” din Galiţia austriacă,
propagând, împotriva bătrânilor care se considerau ruşi,
ideea că “rutenii” sunt totuna cu malo-ruşii sau
“rossinii” şi altceva decât poporul rus. Că ar trebui să-şi
obţină independenţa şi să constituie o
“republică” a lor, până la Nipru, cu centrul la Lvov în
Galiţia. Cum procentul “rutenilor”, prin colonizare aproape că
îl egala la data aceea în “Bucovina” pe al românilor băştinaşi,
aceştia au cerut în 1848 Vienei, separarea Bucovinei de “Galiţia”
şi de focarul de conflict “rutean”. După revoluţie,
dovada că în politică nu există sentimente ci doar
interese, deşi Habsburgii fusseră salvaţi de la
dezintegrarea statului lor de intervenţia salvatoare a armatelor
ţariste şi de rezistenţa românilor împotriva armatei
“internaţionaliste” ungare care urmărea crearea, în dauna
tuturor vecinilor, a “Ungariei Coroanei Sfântului Ştefan”, ei au
sprijinit intens, ca şi ungurii mişcarea “ruteană” înmugurită
la Lvov, iniţial ca o banală luare de poziţie a tinerilor
intelectuali “ruteni”, faţă de bătrânii conservatori
şi faţă de “monştrii sacri” ai culturii ruse,
dovadă că, liderul paşoptist al huţanilor din Câmpulungul
Rusesc (Dolhopole) a fost dovedit după 1849 a fi fost spion al lui
Lajos Kossuth! Din nenorocire îl chema Lukian Kobiliţa, adică
Lucian Cobilită, calitatea lui de român rusificat dând destule
indicii asupra greşelii făcute de huţani “ruteni” în căutatea
identităţii lor.
După 1867, anul creării monstrului dualist (un stat “chezaro-crăiesc”,
adică şi “imperiu” şi “regat” în acelaşi
timp), ungurii şi germanii austrieci, având aceleaşi interese,
mişcarea de emanicipare “ruteană” s-a transformat într-o mişcare
de secesiune, nu faţă de ocupantul austro-ungar ci faţă
de Rusia. Aşa cum astăzi, aromânii, zicându-şi
“vlahi”, solicită statutul de minoritate nu Greciei, Bulgariei,
Albaniei, Serbiei (unde o şi resping) ci... României! Centrul
spiritual al mişcării gravita în jurul catedralei
Greco-catolice Sfântul Gheorghe din Kiev, canonicii acesteia punând
semnul egalităţii între “rus” şi “ortodox” ca
adversar. Ideologi ca Markim Şaskievici, Iacob Holovaţki, Ivan
Varghilovici, nume abia mascând originea non-europeană a purtătorilor
lor, au lansat conceptul de “naţiune ruteană”, chemată
la ruperea legăturilor cu polonezii şi boicotarea mişcării
lor antihabsburge, de eliberare, la crearea unui stat “rutenesc” în
Galiţia de Est, Rusia Subcarpatica (devenită, în secolul XX
“Ucraina” subcarpatică) şi Bucovina, dar şi la
secesiunea teritoriilor ruse de la Vest de Nipru, şi cuprinderea în
“Rutenia” a “5 milioane de suflete”.
În 1868 “rutenii” tineri au creat la Lvov asocialţia “Provita”
(Deşteptarea), obligând serviciilor speciale ţariste, în
scopul militării pentru unicitatea poporului rus să creeze la
Kiev, societatea “ruteană” “Hromada”. Franz Joseph
(1848-1916), l-a delegat în această situaţie pe contele Franz
Stadion să se ocupe personal de mişcarea “ruteană” din
Lvov, axând-o strict împotriva mişcărilor de eliberare polonă
şi română dar şi pe propaganda pentru secesiunea faţă
de Rusia a pământurilor “rutene”. Mutarea dovedea clar atât ruşilor
cât şi românilor că temuta primă organizaţia politică
“ruteană” “Holovna Rada Ruska” (“Înaltul Sfat Rusesc”)
sau “Rada Swietojurka” (“Statul Sf. Gheorghe”) şi ziarul
acesteia “Zorja Halycka” (“Zorile Galiţiei”) fusseră
create pe banii Habsburgilor. De altfel, lovind direct în Rusia,
Habsburgii au admis existenţa şi studierea la Universitatea din
Lvov a “limbii rutene” declarată a fi altceva decât “limba rusă”.
Anul 1877 al proclamării independenţei României şi al unei
efervescenţe patriotice româneşti fără precedent
şi printre românii din “Bucovina”, a deturnat însă mişcarea
“ruteană” împotriva... românilor. La Lvov, unde se erija, împotriva
curentului secessionist, în lider al mişcării panslaviste (deci
şi antiromâneşti) Mihail Dragomanov, secesioniştii au tipărit
sute de broşuri antiromâneşti, prin care autorii, elevi şi
studentţii, revendicau “Bucovina” ca fiind “ruteană”.
Pentru românii nedeznaţionalizaţi, ambele curente “rutene”
erau la fel de periculoase - bătrânii “ruteni” revendicau nu
numai “Bucovina” şi nordul Maramureşului istoric, ci
Maramureşul întreg, Nordul Transilvaniei şi întreaga Moldovă
ca parte a unei Rusii Mari în timp ce “tinerii” le vedeau părţi
integrante ale statului şi poporului “rutean”, între Carpaţi
şi Caucaz.
Scandalul “broşurilor”, declanşat în urma arestării de către
poliţie a unui curier, a scos la lumină câteva din numele
tinerilor “ruteni” militanţi: alături de un “Popovici”
şi un “Brândzan” (Brânzan), elevul Ilie Kukuruza (Cucuruz)! Din
păcate pentru bieţii “ruteni” aflaţi în căutarea
propriei identităţi, ideologii noştrii, prea preocupaţi
de mulţimea de probleme imediate, legate de consolidarea României,
nu le-au dat nici un sprijin, fie şi, măcar, îndemnându-i să-şi
întrebe propriile nume. Răspunsul i-ar fi edificat - identitatea lor
a fost cândva românească, fiind, în timp, rusificaţi, motiv
pentru care, nefind ruşi “de la mama lor”, “rusa” pe care o
vorbeau ei, între Lvov şi Kiev, nu suna tocmai ca la Petersburg
şi Moscova. Nu erau nici ruşi, “mari” sau “mici”, nici
“ruteni” ci, pur şi simplu nişte foşti români. De
aceea se simţeau (şi se simt) strâns legaţi de toate
teritoriile în care mai supravieţuiesc sau încă trăiesc,
românii ca băştinaşi, de la zidirea popoarelor moderne.
Mentalul nostru fiind însă unul de “supravieţuitori” şi
nu de “cuceritori”, am ratat atunci ocazia de a ne aduce fraţii
risipiţi şi dezorientaţi la matcă. N-au ratat ocazia
însă serviciile de diversiune germane care au dat “rutenilor” o
“identitate”. Adus în grabă de la Kiev la Lvov, profesorul
universitar de istorie Mihail Hruşevski a pus în circulaţie, în
1894, termenul de “ucrainţi”, cum suna iniţial, în graiul
mai apropiat de al neamului din care proveneau aceşti foşti români,
apoi “ucraineni”. Numele veneau de la “u Craina”, teritoriile
situate în veacul XVI “La Marginea”, regatului polon, formând o bandă
litorală Mării Negre, ocolind posesiunile tătăreşti
din Crimeea, între vărsarea Nistrului şi pragul “Voloski”
(“Românesc”) al Niprului, locuit de vechii români (“Ulaghi”)
peste care s-au aşezat fugarii din Ţările Române, organizându-se
pe temeiul obştilor săteşti de la începuturile istoriei
românilor. Istoria lor o vom reînvia însă la momentul oportun. Să
ne oprim pentru moment doar asupra termenilor de “Ucraina” şi
“ucraineni” care, în traducere, în toate limbile pământului,
înseamnă “la Margine” şi “la mărgineni”. Ei au
fost lipiţi, ca etichete, de specialişti germani în confecţionarea
de “naţiuni culturale”, pe o mişcare, iniţial de frondă
literară, apoi spirituală şi, în final, politic
secessionistă faţă de Rusia imperială, dar şi faţă
de mişcările pentru independenţă şi unitate naţională
ale polonezilor, lituanienilor, estonilor, letonilor etc. şi, în
special românilor. Pentru că, în “naţiunea culturală”
ucraineană intrau de-a valma, prin tactica “FAUSTRECHT”
(“Dreptul pumnului”) ruşi (mici), români rusificaţi
(“ruteni”) şi nerusificaţi, traci slavizaţi (huţani)
şi neslavizaţi (lituanieni) dar nici romanizaţi, polonezi,
letoni, estonieni, finlandazi, slovaci, tătari etc. Şi intrau împreună
cu teritoriile lor.
3) Naşterea “Ucrainei”
Dotată cu mental de “cuceritor”, marea “naţiune culturală”
revendica nu numai teritoriile româneşti în care rusificarea se
produsese dar şi pe cele devenite ţintă a imperialismului
rus. Potrivit ideologului Miron Korduba “ucrainţilor” li se
cuvenea, la începutul secolului trecut, tot Maramureşul de la nord
de Vişeu, întreg teritoriul românesc dintre Munţii Gutin
şi Apa Turului, Bucovina întreagă, nordul “Basarabiei” dar
şi Ardealul de Nord. Efervescenţa revoluţionară de la
sfârşitul secolului XIX şi începutul secolului XX, ca să
nu spunem concepţia lojelor musonice privind retrasarea frontierelor
statelor pe planetă, având ca primă consecinţă
Constituţia din 1905, a permis, în pofida rezistenţei majorităţii
intelectualităţii ruse care milita pentru unicitatea poporului
rus şi a limbii sale, extinderea mişcării “ucrainiţilor”
şi în Rusia. Iar în momentul în care, apropiindu-se declanşarea
programată a primei conflagraţii mondiale, ideea “Ucrainei
independente”, între Galiţia şi Caucaz, lansată de
serviciile austro-ungare prin vocea lui Mihail Hruşevski, a fost îmbrăţişată
şi de Germania reunificată de prusaci, ea a încetat să mai
fie o utopie, devenind un coşmar, în primul rând pentru români
şi polonezi, mai puţin pentru Rusia imperială care era în
măsură să gestioneze criza. În anul 1914, la Berlin, pe
banii Kaiserului, lua fiinţă “Asociaţia pentru eliberarea
Ucrainei”, având drept obiectiv crearea unui imperiu “ucrainean” între
Carpaţi şi Caucaz. Între blocul germano-austro-ungar şi
Rusia aliată cu Franţa şi Marea Britanie, cel puţin
teoretic, armele trebuiau să decidă! În ceea ce priveşte
Rusia imperială, soluţia avea să fie găsită în
chiar mecanismul monstruos creat, pus în funcţiune şi scăpat
din mână de serviciile germane, Lenin şi partidul bolşevicilor.
Deschizând “cutia Pandorei”, germanii au fost pe punctul de a ceda
Moscovei nu numai cuceririle lor de secole ci însăşi teritoriul
german şi al popoarelor din Europa Central-Răsăriteană,
pe punctual de a se integra, prin revoluţia proletară mondială,
într-un “stat al muncitorilor şi ţăranilor” proiectat
de Internaţionala a III-a Comunistă (Komintern).
În primii trei ani de război (1914-1917), adversarii, trupele
germano-austro-ungare şi ruse s-au confruntat în Galiţia şi
pe teritoriul României. La 27 februarie (12 martie) 1917 însă a
izbucnit revoluţia în Rusia, soldată cu abdicarea (15 martie)
ţarului Nicolae II şi proclamarea Republicii (14 septembrie). La
Kiev s-a organizat imediat Rada Centrală, în frunte cu profesorul
Mihail Hruşevski, pionul germanilor, militând pe moment pentru o
autonomie lărgită în cadrul Rusiei. Aducerea clandestină,
de către serviciile secrete germane, a lui V.I.Lenin din Finlanda la
Petrograd (7/20 octombrie) a schimbat însă cursul Istoriei. La 25
octombrie /7 noiembrie 1917 se declanşa la Moscova insurecţia
bolşevică, sovietele instaurându-se în două zile la Minsk,
Ivanovo Voznesensk, Lugansk, Kazan, Rostov - pe Don, Ekaterinburg, Revel,
Samara, Saratov etc. La 2/15 noiembrie 1917, noul guvern sovietic adopra
“Declaraţia drepturilor popoarelor din Rusia”, recunoscând
acestor popoare dreptul la autodeterminare până la despărţirea
de statul rus. Profit maxim pentru Germania care a demarat la Brest
Litovsk (20 noiembrie / 3 decembrie) tratativele cu noua putere, pentru încheierea
armistiţiului, fapt realizat la 2/15 decembrie. Pe frontul din umbră,
serviciile germane tratau, cu Rada de la Kiev, proclamarea independenţei
“Ucrainei” şi construirea anumitei “Ucraine Mari” care
“Ucraină” să aprovizioneze Germania şi Austro-Ungaria
cu alimente, garantându-i-se în schimb teritoriile “Transcarpatice”,
“Bucovinei”, “Galiţiei” şi “Basarabiei”. Numai că
V.I. Lenin i-a încredinţat lui V.I. Stalin misiunea de Comisar al
guvernului însărcinat cu traducerea în practiceă a amintitei
“Declaraţia drepturilor popoarelor”, iar acesta a hotărât să
declare “contrarevoluţiune” toate guvernele ce doreau accesul la
separare de Rusia sovietică. Mai mult, la Harkov, în timp ce la Kiev
se pregătea proclamarea “Republicii Populare Ucrainene”,
Congresul I al sovietelor din “Ucraina” a proclamat “Republica
Sovietică Ucraineană” (11/24 decembrie 1917). Iar la 10/23 -
18/31 ianuarie 1918, prin fuzionarea Congresului III general al Sovietelor
de deputaţi ai muncitorilor şi soldaţilor cu Congresul III
al Sovietelor de deputaţi ai ţăranilor s-a constituit
Congresul general unit al Sovietelor din Rusia care, prin “Declaraţia
drepturilor poporului muncitor şi exploatat” a consfinţit
instaurarea orânduirii sovietice pe întreg teritoriul fostei Rusii
Ţariste şi organizarea (15/28 ianuarie) Armatei Roşii
Muncitoreşti-Ţărăneşti.
În mare grabă, Germania şi Austro-Ungaria au smuls Radei de la
Kiev (9 februarie 1918) recunoaşterea unirii Galiţiei şi
Bucovinei într-un regat autonom în cadrul Austro-Ungariei şi
promisiunea că va furniza Vienei un million de puduri de grâu, în
schimbul sprijinului militar. La 18 februarie trupele lor au invadat “Ucraina”,
ocupând Kievul şi restaurând autoritatea Radei (1 martie) în ciuda
victorilor de “prestigiu” ale Armatei Roşii de la Pokov, Revel (Tallin)
şi Narva. Pacea de la Brest-Litovsk (3 martie 1918) părea să
dea câştig de cauză planurilor germane, în condiţiile în
care Rusia Sovietică avea de făcut faţă ofensivei
Antantei, declanşată prin debarcarea trupelor britanice de
desant la Murmansk (3 martie). Sub tutela germană, generalul
Skoropadski avea să fie proclamat hatman al “Ucrainei” la 30
aprilie. Dar, la 27 martie/9 aprilie 1918, Sfatul Ţării de la
Chişinău a decis unirea “Basarabiei” cu România, la 12
aprilie, la Roma, “Congresul naţiunilor asuprite din Austro-Ungaria”
a decis dreptul fiecărei naţiuni asuprite la independenţă
sau unirea cu Patria-mamă, la 25 iunie s-a declanşat ofensiva de
pe Marna a forţelor franceze, la 12 septembrie ofensiva americană
de la Saint-Michel, iar la 26 septembrie ofensiva generalizată a aliaţilor.
Drept urmare, în condiţiile în care , între 23 octombrie şi
10 noiembrie 1918, data reintrării României în război,
Austro-Ungaria s-a destrămat, deşi trupele sale staţionau
neînvinse pe toate fronturile, inclusiv pe teritoriul rus până în
Caucaz, Germania a capitulat, la 11 noiembrie. Două săptămâni
mai târziu, la 29 noiembrie 1918, puterea sovietică era restaurată
la Kiev, “Ucraina”, invenţie germană urmând să
servească interesele noii Rusii, ca Republică Sovietică, alături
de replica rusă - “Republica Sovietică Socialistă
Bielorusă”, proclamată la 1 ianuarie 1919.
În ceea ce ne priveşte, nu putem adopta asupra acestui spinos subiect,
“u Craina”, decât concluzia unuia dintre puţini istorici români
care au avut curajul să se aplece asupra sa şi care nu a ajuns
“mare” pentru că, tocmai din această cauză, nu i s-a
permis: “La margine = “Ucraina”, acest nume a rămas legat de
ţinuturile de stepă din sud-estul european, spaţiul
ţării aşa denumite variind între o fâşie de pământ
- hotar al slavilor şi tendiţele imperialiste ale unui stat de
largă concepţie a istoricului galiţian Hrusevski” (G.
Bezviconi).
4. “Moldovenismul”. Naştere şi teze
Convocate la Moscova, în zilele de 2-6 martie 1919, partidele comuniste
şi social-democrate care aderau la experimentul sovietic au votat, în
cadrul unei Conferinţe internaţionale, crearea Internaţionalei
a III-a Comuniste (Komintern) având ca obiectiv destrămarea democraţiilor
occidentale, dar şi a oricărei forme de stat autoritar, naţional
sau teocratic şi instituirea, prin dezvoltarea revoluţiei
socialiste a unei Noi Ordini, roşii, pe întreg mapamondul. A unui
singur stat, universal, al “muncitorilor şi ţăranilor”,
cu centrul la Moscova, a unui prim “stat planetar” aşadar, ca
expresie a unei globalizări forţate, avant la lettre. Duşmanul
declarat fiind formele de stat tradiţionale care perpetuau
“exploatarea omului de către om”, inclusiv statul-naţiune,
kominterniştii au declanşat lupta împotriva lui şi a “naţiunii
burgheze”, propunându-şi întemeierea de naţiuni noi, în
cadrul unei “revoluţii culturale” generalizate, ca bază
pentru edificarea “internaţionalismului proletar”, deviza
Kominternului fiind “Proletari din toate ţările, uniţi-vă!”.
În ceea ce
priveşte România, bolşevicii ruşi au continuat politica
Rusiei ţariste. Nerecunoscând unirea “Basarabiei”, ei au
proclamat-o “stat imperialist”, asupritor de “popoare”, militând
pentru lupta de “eliberare” a acestor “popoare” până la
destrămarea statului naţional, unitar, român, provocând, în
această idee, dese incidente de frontieră sau pe teritoriul României
(ex. Hotin, 1919, Tatar-Bunar, 1924). Este motivul pentru care, susţinând
aceste teze la congresele sale (1922, 1924, 1928, 1931), micul Partid
Comunist Român, întemeiat, ca anexă a Kominternului, la 8 mai 1921,
a fost scos în afara legii la 19 decembrie 1924 (“Legea Mârzescu”).
Pentru a demonstra veridicitatea acuzelor sale, Kominternul a inventat, în
cadrul “revoluţiei culturale”, “naţiunea moldovenească”,
asuprită, evident de România, prin “anexarea” “Basarabiei”.
O “naţiune” care trăia pe teritoriul României până la
Carpaţii Orientali, semn că Rusia sovietică dorea
continuarea “Planului Prozorovski”, în numele noii “naţiuni”
planetare pe care o construia, “naţiunea sovietică”. În
acest scop a trebuit să recunoască, pentru prima dată,
existenţa a peste un milion de români pe teritoriul său, între
Nistru şi Nipru. Pentru a da consistenţă acestei “naţiuni”
şi a crea baza de atac împotriva României, I.V. Stalin a creat
Republica Autonomă Sovietică Socialistă Moldovenească
(RASSM), făcând ca totul să pară drept o acţiune a
“moldovenilor” oprimaţi. “Iniţiativa” a aparţinut
unui grup de bolşevici “moldoveni”, originari din
“”Basarabia, care au adoptat statutul de “refugiaţi” din
acest teritoriu “anexat” de România Mare (Gr. Kotovski, Al. Bădulescu,
P. Tkacenko, S. Tinkelman, A. Nicolau, I. Dic, A. Zalic, O. Diamandescu,
T. Chioran, V. Popovici etc.). Aceştia au cerut, la l februarie 1924,
formarea RASSM în componenţa “Ucrainei”, prin intermediul
comisarului Apărării al Uniunii Sovietice, Mihail Frunze,
descendent al unei familii din mica boierime “basarabeană”,
Stalin “acceptând”, la data de 6 februarie.
La 23 iulie
1924, Biroul Politic al CC al Partidului Comunist (bolşevic) a
adoptat hotărârea cu privire la înfiinţarea RASSM, hotărâre
pe care, la 12 octombrie 1924, în cea de-a III-a sesiune, Comitetul
Executiv Central al PC (b) din RSS Ucraineană a adoptat-o la rândul
său. încă de la 12 septembrie, comuniştii fugiţi din
“Basarabia” după Unirea cu România, constituiţi la Moscova
în “Asociaţia Basarabenilor”, au proclamat însă, ca
obiective ale viitoarei “republici: 1) unificarea teritorial statală
a “poporului moldovenesc”, până la Carpaţi, în
cadrul Uniunii Sovietice şi 2) “apărarea Basarabiei de români”
ca prioritate. Ei afirmau că “moldovenii” şi “românii”
sunt popoare diferite, cu limbi diferite, româna fiind “limba de salon
a burgheziei”. Astfel experimentul german, reuşit în privinţa
inventării naţiunii “ucrainţilor” sau
“ucrainenilor” era preluat de fosta victimă, Rusia, în numele
noii sale ideologii “proletare”! În sprijinul moscoviţilor,
“Partidul Comunist (bolşevic)” din Ucraina a creat la Balta,
capitala RASSM până în 1929 (când a fost “detronată” de
Tiraspol), un “Comitet moldovenesc” bolşevic ce a
proclamat, prin vocea secretarului Ivan Badaev, că limba oficială
în noua republică “nu este curat moldovenească, în ea mai
sunt încă multe cuvinte româneşti, franţuzisme, dar noi,
treptat, o vom curaţi şi o vom face accesibilă celor mai
largi mase ale truditorilor din RASSM”. Iată aşadar cum
discursul şi obiectivele declarate ale regimului Vladimir Voronin de
la Chişinău, nu sunt, în fapt decât o reactualizare a ideilor
fundamentalismului bolşevic al anilor ’20 şi cum, sprijinind
această orientare, Leonid Kucima şi Vladimir Putin se identifică,
prin obiective şi metode cu defunctul “Tătuc al popoarelor”,
I.V. Stalin! Mai rămâne ca cei doi campioni ai dialogului Noii Rusii
cu democraţiile occidentale să ceară, ca odinioară
Stalin, prin Komintern, sprijinul tuturor partenerilor din Occident pentru
susţinerea “prin toate mijloacele posibile”, a aspiraţiilor
“naţionale” ale “moldovenilor” care ar fi altceva decât românii,
având “o limbă de-sine-stătătoare faţă de cea
română”. Cu precizarea că, ieri ca şi azi, ocupantul a
înţeles şi înţelege prin “moldoveni” nu pe băştinaşii
români ci pe toţi trăitorii în “Basarabia” şi “Ucraina”,
în primul rând pe cei “implementaţi” pe post de colonişti
în locul românilor deportaţi.
Din 1927,
de când conferinţa “Comitetului moldovenesc regional al PC (b) din
Ucraina” a prezentat (10 noiembrie) prin “moldoveanul” Vitali
Holostenko, raportul “Despre rezultatele şi perspectivele politicii
naţionale”, toţi românii trăitori în “Ucraina”
dintre Nistru şi Nipru au devenit peste noapte “moldoveni”, chiar
dacă, în aceste teritorii conaţionalii lor continuau să le
spună aşa cum apucaseră, de la primele contacte slavo-române
- “volohi” (“Români”). Ca obiectiv prioritar, noua “construcţie
naţional-culturală”, numită “naţiunea
moldovenească”, trebuia să ia în calcul, potrivit lui Vitali
Holostenko faptul că “graniţa noastră este nu Nistrul
ci Prutul. De aceea, lucrul nostru în acest domeniu trebuie să fie
proiectat în aşa fel încât să nu ne izolăm în acest
teritoriu pe care îl avem acum, dar să ţinem cont de faptul că,
în viitor, lucrul în domeniul construcţiei naţionale va fi înfăptuit
şi printre moldovenii din Basarabia”. Pentru a-şi pune
ideile în practică, Vitali Holostenko a fost impus de Komintern, la
cel de-al IV-lea Congres al PCR, desfăşurat la... Harkov în RSS
Ucraineană, secretar general al Partidului Comunist ... Român. El
1-a înlocuit în funcţie pe “românul” Elek Kőbles care,
culmea, deşi ungur se împotrivea ideii că România ar fi stat
“imperialist” şi “multinaţional”, activând la Bucureşti,
pe vremea copilăriei “revoluţionare” a lui Nicolae Ceauşescu
şi a lui Saul Bruckner sub numele de împrumut “Barbu”.
Patru ani
mai târziu, la 27 februarie 1932, acelaşi Birou al “Comitetului
moldovenesc regional” al Partidului bolşevic din Ucraina a stabilit
că, izbândind în RASSM, noua “construcţie naţională
moldovenească”, trebuie să se extindă, prin toate
mijloacele asupra românilor dintre Nistru şi Prut şi, într-o a
doua etapă, asupra celor dintre Prut şi Carpaţi. Şi,
preluând din arsenalul ţarului Alexandru I sloganul “independenţei”,
pentru a facilita acest proces a decis ca “întru totul oportună
şi raţională trecerea RASSM la alfabetul latin”. Măsura
fusese aplicată cu succes în perioada 1926-1928 în Orient, vizând,
prin renunţarea la alfabetul arab, în care era scris Coranul, deznaţionalizarea
popoarelor turce. În Uzbekistan, Kirgistan, Turkmenistan, Daghestan
şi Kazahstan, având la dispoziţie, în sprijinul şcolilor
peste 100 de ziare şi reviste, circa 36 de minorităţi naţionale
islamice subjugate, însumând 35 de milioane de “sovietici” în
devenire, utilizau deja alfabetul latin, în locul celui chirilic pe care
îl respingeau ca fiind al ocupantului.
În ceea
ce-i privea pe români, măsura viza acceptarea, “în activitatea
ulterioară (de pe teritoriul României - n.n.) de construcţie naţională
şi culturală”, ideii necesităţii “îmbogăţirii
limbii moldoveneşti cu cuvinte uzuale din mediul moldovenilor din
vechea Moldovă şi Basarabia”. Dar permiţând contactul
direct cu presa şi literatura română, ea a favorizat declanşarea
crizei de conştiinţă a “moldovenilor” din “Ucraina”
şi afirmarea apartenenţei lor la poporul român, motiv pentru
care “luând în seamă cererea organizaţiilor sovietice soţialiste
Moldoveneşti, precum şi a cetăţenilor Republicii
Sovietice Soţialiste Moldoveneşti despre treşerea scrierii
moldoveneşti la alfavitu rus”, s-a decis, prin Hotărârea
Sovietului Suprem al URSS din 2 august 1940 “a treşe scrierea
moldovenească de la alfavitu latin la alfavitu rus, pe teritoriul întregii
RSSM, de la l mart anu 1941".
În fapt,
prin ultimatumurile din 26 iunie şi 27/28 iunie 1940, obiectivul
prioritar fusese atins: 50.500 km2, însumând nu
numai teritoriul “Basarabiei” dar şi al Herţei şi
“Bucovinei” de Nord fuseseră smulşi României şi o masă
de 3.700.000 de locuitori se cerea sovietizată şi deznaţionalizată,
parte prin “ucrainizare”, parte prin “moldovenizare”. Republica
Autonomă Sovietică Socialistă Moldovenească îşi
împlinise menirea, ne mai fiind necesară. Drept urmare a fost
desfiinţată prin Hotărârea Sovietului Suprem al URSS din 2
august 1940. Raioanele Ananiev, Balta, Birzula, Codîma şi Ocna Roşie
cu o populaţie “moldovenească” de 58Î au fost incluse în
RSS Ucraineană fiind supuse “ucrainizării”, celelalte fiind
lăsate la dispoziţia unei noi construcţii statale
artificiale. De asemenea, din teritoriul răpit, Herţa şi
judeţele Ismail, Cetatea Albă, Hotin au fost abandonate ucrainizării,
împreună cu porturile dunăreano-maritime, judeţele Bălţi,
Bender (Tighina), Cahul, Chişinău, Orhei, Soroca, împreună
cu raioanele transnistrene Camenca, Dubăsari, Grigoriopol, Râbniţa,
Slobozia şi Tiraspol, fiind destinate “moldovenizării”, în
cadrul noii Republici Sovietice Socialiste Moldoveneşti, separată
de RSS Ucraineană.
Devenită
politică de stat în noua Republică (RSSM), moldovenizarea a
trebuit însă amânată, până după război
deoarece, armata română, intrând în luptă la 22 iunie 1941, a
eliberat până la 26 iulie 1941 toate teritoriile răpite, trecând
de a doua zi la eliberarea întregului spaţiu românesc de “la
Margine”, până la Nipru, la 17 august 1941, Ion Antonescu fiind în
măsură să-i comunice lui Adolf Hitler: “îmi asum,
conform dorinţei Excelenţei Voastre, paza, ordinea şi
siguranţa în teritoriul dintre Nistru şi Nipru”. Fosta RASSM,
Regiunea Odessa şi raioane din Viniţa şi Nicolaev, însumând,
în cadrul a 13 judeţe şi 65 de raioane, 39.733 km2, între Nistru şi Bug, cu 2.316.266 locuitori au
intrat sub administraţie românească directă.
5.
Relansarea “ucrainizării” şi “moldovenizării” în anii
postbelici
În urma
actului de trădare de la 23 august 1944 (devansarea, prin anularea
tratativelor cu Aliaţii, a momentului întoarcerii armelor, cu 3
zile) care a văduvit România de statutul de cobeligeranţă
şi de posibilitatea negocierii frontierei cu URSS la tratativele de
pace, s-a revenit la frontiera ruso-română de la 4 noiembrie 1940,
teritoriile româneşti răpite redevenind vecine României în
cadrul RSS Ucraina şi RSS Moldoveneşti. Printr-un decret al
Prezidiului Sovietului Suprem din 14 noiembrie 1945, “ucrainenii” au
trecut rapid la “ucrainizarea” (rusificarea) teritoriilor româneşti
primite, numai în judeţele Ismail şi Cetatea Albă, numele
a 90 de localităţi româneşti fiind schimbate. Astfel,
Acmagit a devenit “Belolesie”, Bairamcea - “Nicolaevka”, Balta -
“Plavni”, Gantemir -”Zelinoe”, Amara - “Krutoiarovka, Regina Măria
- “Marianovka”, Sărăţica - “Jovneţvoe”, Frumuşica
- “Staroselie” etc.
În RSSM,
“remoldovenizarea” a debutat prin genocid, imediat după 23 august
1944, 18.000 de români fiind arestaţi şi duşi în Gulag,
numai din judeţele Cahul, Tighina şi Chişinău. Peste
200.000 de români au fost condamnaţi la moarte prin înfometare
programată, în anii 1946-1947, la 17 aprilie 1947 perfectându-se
şi programul de “răsculăcire” (“deschiaburire”),
vizând arestarea şi deportarea a 101.544 familii ţărăneşti
(21Î din populaţie). Planul s-a tradus în practică în
perioada 6 iulie 1949 - 10 aprilie 1954, prin operaţiunile
“Zapad” (Vest) sau “iug” (Sud) şi, respectiv “Sever”
(Nord) desfăşurate de forţe speciale ale KGB. În paralel
s-a produs distrugerea clerului (1949-1960) prin deportare sau desfiinţarea
bisericilor (603) şi mănăstirilor (24). Evenimente similare
aveau loc şi în România, OCUPATĂ DE ARMATA ROŞIE DE LA 23
AUGUST 1944, PÂNĂ ÎN IANUARIE 1958, invadată de agenţi
KGB şi kominternişti care au preluat treptat conducerea
administraţiei, armatei, poliţiei, serviciilor secrete şi
politică a statului. S-a încercat chiar îndeplinirea planului
maximal al “ucrainţilor” prin mişcările de secesiune
“ucrainene” din Maramureşul românesc şi introducerea
administraţiei sovietice în Ardealul eliberat de sub ocupaţia
horthystă (25 octombrie 1944 - 9 martie 1945). “Revoluţia
culturală” a însemnat în România distrugerea talentelor
autentice, prohibirea a tot ceea ce înseamnă filon tradiţional,
prin presă, literatură şi istoriografia proletcultiste,
patronate de kominternişti şi activişti vigilenţi gen
Mihai Roller. Operele marilor scriitori şi istorici au fost
interzise. De asemenea orice referire la teritoriile răpite de ruşi
altfel decât ca la o “retrocedare” sau reparaţie istorică.
Umplând Academia Română şi jenanta Uniune a Scriitorilor,
proletcultiştii au proclamat prin “savanţii” cu care încă
ne lăudăm şi mai tinerele lor odrasle, astăzi
importante personaje “civice” şi “bureţi de democraţie”
ai unei “elite” culturale căreia, evident, îi pute a “naţionalism”
sau... “criptocomunism”, tot ceea ce este românesc, uriaşa
contribuţie a tovarăşului Stalin la dezvoltarea cercetării
istorice, chiar arheologice româneşti şi a adevăratei
culturi a “poporului muncitor”. Istoricii şi lingviştii au
“demonstrat”, contribuţia decisivă a slavilor la formarea
poporului român şi a limbii sale, aproape reuşind la începutul
anilor ’60 în tentativa de proclamare a acesteia drept limbă slavă.
Pentru aceasta în istoriografie s-a strecurat extrem de periculoasa idee
a rezistenţei “dace”, cu sprijinul “dacilor liberi” (gen
Tarbos) împotriva “jefuitorului” “imperialist” roman şi a
“eliberării” din anul 271. Diminuarea până la excludere a
romanităţii noastre dădea noi perspective tezelor
“moldovenismului”.
Procesul a
fost însă atenuat treptat, datorită morţii Tătucului
Stalin (5 martie 1953), eliminării principalilor agenţi
kominternişti, în frunte cu Ana Pauker, de către grupul “naţionalist”
al lui Gheorghiu Dej, din viaţa politică (Plenara CC al PCR din
26-27 mai 1952), îndepărtării treptate a lui Dej de linia
Moscovei, până la dizidenţă (15-22 aprilie 1964,
“Declaraţia din aprilie”) urmată de moartea provocată
(prin iradiere) a acestuia (19 martie 1965) şi instaurarea regimului
totalitar al lui Nicolae Ceauşescu (22 martie 1965).
Într-un război
surd, care continuă până astăzi, cu vechii kominternişti,
retraşi la catedre, în cercetare, presă, edituri, o nouă
generaţie de intelectuali a încercat să pună în valoare
trecutul şi tradiţiile populare ale culturii româneşti,
limitând consecinţele “revoluţiei culturale” kominterniste.
Nepregătită pentru războiul imagologic, parte a celui
“psihologic”, permanent boicotată de cadrele conservatoare, cu
educaţie kominternistă ale PCR, ea a început să piardă
teren însă la sfârşitul anilor ’70, ai declanşării
procesului “revoluţionar” de schimbare la faţă, din
nou, a Rusiei imperiale care avea nevoie, pentru a dăinui, de o masivă
infuzie de capital şi tehnologie-Vest şi de un nou management
economic şi social, clacând definitiv în deceniul al nouălea
al veacului trecut când a pierdut iniţiativa trasării
destinelor României, devenind obiect al regizorilor revoluţiilor
“spontane”.
În planul
deznaţionalizării românilor, această turnură s-a
caracterizat prin manipularea patriotismului autentic al acestei generaţii,
pe fondul lipsei grave de cunoştinţe în domeniu, în scopul
argumentării inconştiente a tezelor “moldovenismului” care
au revenit în forţă, pregătind spargerea postrevoluţionară
a unităţii poporului român (şi nu numai a lui) în “naţiuni
culturale”, aberaţie “implementată” de agenţii Rusiei
imperiale în minţile “analiştilor” Europei democrate şi
civilizate, pe criteriul apartenenţei religioase, prin sintagma “naţiuni
spirituale”.
6.
“Dacismul” în slujba “moldovenismului”
În calea
“moldovenismului”, a demonstrării existenţei unui popor
“moldovenesc”, s-au aflat de la început două impedimente: 1)
numele de ROMÂN (dialectal RUMÂN, ARUMÂN, RĂMÂN, sau, sub influenţă
germană, RUMER) de la ROMANUS - ROMAN, nume tradus de slavi prin
VOLOH, VALAH, de turci prin Ulaq, Ulaghi, de unguri preluat ca Olah, de
greci Blac, Vlah, de germani Wallah sau Bloch, de francezi Vlaqui, Blaqui,
Blasi, Blazi etc. şi care atestă românilor calitatea de urmaşi
ai cetăţenilor Imperiului, de oameni liberi şi de stăpâni
ai pământului pe care vieţuiesc şi în care s-au instalat
hoardele barbare, germano-slavo-asiatice; şi 2) limba ROMANĂ,
cea mai apropiată de limba latină, dintre limbile romanice sau
neo-latine.
Pentru a-şi
atinge scopul, ideologii “moldovenismului” au acreditat ideea că
etnogeneza română nu a existat. Mai mult, că TRACII nu au fost
un popor unitar, vorbind “aceeaşi limbă” între Nipru, Dunărea
Mijlocie, Carpaţii Păduroşi şi nordul Greciei ci o
sumedenie de popoare distincte, între care s-ar fi evidenţiat
poporul “dac” şi poporul “get”, prin transformarea în
“popoare” a fragmentelor trace locuind în Banat, Ţara Haţegului
şi vestul Olteniei (“dacii”) şi în Valea Dunării
inferioare şi maritime, inclusiv Dobrogea şi litoralul pontic până
la Bug (geţii). Românii ar fi “dacii” care au preluat de la
“romani” doar limba sau, în varianta finală, care i-ar fi învăţat
pe “romani” limba latină. Dar care sunt originari doar din Dacia
mică a lui Decebal, teritorial redusă la “un milion de paşi”,
urmând să “românizeze” prin “descălecare”, ulterior,
Ardealul pustiu (locuit la venirea maghiarilor doar de puţini slavi),
Maramureşul istoric, sudul Poloniei, Moldova, Dobrogea, estul
Munteniei, nordul Peninsulei Balcanice unde s-au născut popoare slave
(sârb, bulgar, “ucrainean”), poporul ungar sau, cu începere din
veacul IV, din simbioza geto-slavă, poporul “slav”,
“moldovenesc”, invadat de “români” în veacul XIV, prin Dragoş
şi Bogdan care popor şi-a căutat permanent matca rusă,
tratatele de alianţă încheiate de domnii Moldovei, Gheorghe
Ştefan şi Dimitrie Cantemir în 1654 şi 1711, nereprezentând
decât întoarcerea “moldovenilor” acasă. Parţial
“eliberat” în 1812, reocupat în 1918, poporul “moldovenesc” s-ar
fi regăsit în 1940, conştientizând că misiunea sa legitimă
este reintegrarea până la Carpaţi. Adică ceea ce susţine
astăzi, în spirit pur kominternist, tandemul de la Chişinău
Starîi-Voronin.
În
perspectiva noii “schimbări la faţă” a Rusiei
imperiale, “moldovenismul” ca şi alte “isme” trebuia
protejat, pentru ca românii să nu-şi împlinească idealul
naţional, prin înlăturarea consecinţelor pactului
Ribbentrop-Molotov, în contextul revoluţiilor “spontane” anunţate
de “Glasnost” şi “Perestroika”. Drept dovadă, angajate
în procesul de “liberalizare”, forţele bolşevice de la Ghişinău,
în slujba perpetuării regimului ocupaţiei ruse au emis, la 11
noiembrie 1988, în scop de cosmetizare şi control, celebrele
“Teze” ale CC al PCM, sub titlul “să promovăm
restructurarea prin fapte concrete” care recomandau să fie păstrate
“limba moldovenească”, “grafia slavă”, “limba rusă
ca mijloc de comunicare”, deci “un bilingvism real”, “prietenia
popoarelor” etc. De aici obsesia patrioţilor din RSSM pentru
afirmarea identităţii prin numele de “român”, prin
proclamarea “limbii române”, a lor ca parte a poporului român şi
a “istoriei românilor” etc.
Întrucât
procesul de creare a “poporului sovietic”, prin topirea tuturor
identităţilor etnice şi culturale în creuzetul rus, mascat
de ideologia comunistă, nu se încheiase, declanşând
“restructurarea”, ruşii riscau să deschidă “cutia
Pandorei” şi să scape de sub control “naţionalismele”
popoarelor subjugate parţial sau total. De aceea,
“restructurarea” trebuia să lovească “revoluţionar”
în primul rând statele vecine, transformate de Armata Roşie în
“socialiste”, împiedicându-le pe ele să-şi clădească
propriul destin şi pe eventualii interesaţi din Occident să
nu poată profita de situaţie, datorită “centurii de
foc” pe care aceste state o formau. În scopul gestionării
viitoarei crize programate, serviciile speciale ruseşti, în acord cu
cele aliate, occidentale, au pregătit în mod identic “revoluţia”
în statele-satelit, sacrificând a priori trei dintre pionii Tratatului
de la Varşovia, care interesau în mod deosebit Germania şi
sateliţii acesteia: Iugoslavia, Cehoslovacia şi România. Ca
atare, în epoca pregătirii intensive a “revoluţiilor”, mai
mult sau mai puţin “spontane” ori “de catifea”, în Europa
central-răsăriteană, “revoluţii” de care Rusia
avea atâta nevoie, ca “perdea de fum”, în contextul propriei
restructurări, adică la sfârşitul anilor ’70 şi în
întreg deceniul IX al veacului trecut, valul declinului programat a
atins, în toate aceste ţări “socialiste” direct vizate,
toate domeniile: economic, administrativ, social, politic, militar,
biologic (sănătate), formativ (învăţământ),
cultural şi spiritual (biserica), inclusiv sau apoteotic şi
domeniul conştiinţei naţionale, bulversată prin
agresarea Istoriei lor, coloana vertebrală a conştiinţei de
sine pentru orice popor. Interesant
este faptul că ultima “adunare generală” a agenţilor
celor implicaţi în elaborarea Noii (a câta oare, Doamne?) Ordini europene şi mondiale, s-a desfăşurat, pentru punerea
la punct a ultimelor detalii, la Bucureşti, în vara anului 1980,
mascată fiind de lucrările unui Congres internaţional de...
Istorie. Cu certitudine, în baza informaţiilor primite atunci de la
colegi de breaslă occidentali, afirm că s-a găsit soluţie
problemei: România va fi primul stat socialist bulversat (în 1985)
“revoluţionar”, “a doua zi” după înlocuirea la Moscova
a lui Leonid Brejnev cu (încă) necunoscutul Mihail Gorbaciov (al
doilea pe listă se numea “Rumeanov”) şi declanşarea
procesului în URSS pentru provocarea “exploziei” “lagărului
socialist” periferic, european sau va fi lăsată ultima (1987
ori... 1989), pentru a servi, prin foc şi pară, drept
“exemplu” pentru europenii care vor mai avea, în viitor, veleităţi
de independenţă? Ce “soluţii” s-au adoptat... cunoaştem,
deoarece este deja istorie trăită şi este meritul forţelor
patriotice naţionale româneşti, faptul că România nu a
cunoscut (încă) soarta Cehoslovaciei şi Iugoslaviei! Este de reţinut
însă, faptul că, reluându-se tentative kominterniste mai
vechi, în primul rând în România, Bulgaria şi Ungaria, dar şi
în Iugoslavia, Polonia şi “Ucraina” vestică (ultimul
teritoriu “slavizat”) au apărut brusc, teorii identice, menite să
le altereze tot ceea ce ştiau despre propria identitate şi, deşi
aveau un interes comun (scăparea de sub tutela Moscovei şi
evadarea din “lagărul roşu” în lumea democratică de
tip occidental).să transforme popoarele acestor state în adversare
de moarte, mergând până la acceptarea războiului ca metodă
de “rezolvare” a falselor litigii create de foştii ocupanţi,
între ele. Erau teorii protocroniste, în domeniul Istoriei, născute
brusc şi identic (dovadă a existenţei unui centru unic de
concepţie şi difuzare) în aceste ţări, în anii
1978-1980, pe coordonatele “naţionalismului” socialist, exacerbat
dincolo de limitele bunului simţ, printr-o propagandă găunoasă
şi total paralelă cu ştiinţa şi adevărul.
Erau teorii despre primordialitatea şi puritatea popoarelor...
“dac” (“adică român”), “magara” (adică
“maghiar” sau “ungur”), “moes” sau “eneit” (adică
“bulgar”), “rase” (adică “sârb”), ori a aşa-zisului
popor “ucrainean” (“la mărginean”) etc., toate băştinaşe
de la... Adam şi Eva în... spaţiul etnogenetic românesc, afirmându-şi
actuala limbă, tradiţiile şi cultura actuale, cu sute de
mii de ani, dacă nu cu milioane, înaintea apariţiei lui Homo
Sapiens Sapiens. Parcă vedeai, ascultându-i pe diverşii
propovăduitori ai curentului, maimuţele antropoide, ţopăind
printre saurieni, din cracă în cracă şi declamând cu
patos revoluţionar poezii patriotice în limbile literare română,
ungară, bulgară, sârbă, polonă sau... “ucraineană”.
Şi toate aveau 3, 5, 15 sau 17,5 m înălţime, pentru că,
“cel mai mare pitic” din lume nu mai era “piticul sovietic”,
cinstea de a-1 avea printre strămoşi, fiind revendicată de
români, unguri, bulgari, sârbi, polonezi, “ucraineni”. Autogratulându-se
cu titlul de “patrioţi”, mii de “intelectuali”, produse de
serie ale partidelor comuniste, fără vreo legătură cu
cercetarea de specialitate, în primul rând “activişti”, adică
“revoluţionari de profesie” (astăzi ... profesori
universitari), fără vreo meserie precisă, adică vechea
masă de manevră a Kominternului, au devenit peste noapte
specialişti în Istorie şi lingvistică. Dar şi câţiva
“istorici” de partid, specializaţi în “istoria mişcării
muncitoreşti” şi a partidelor comuniste s-au reorientat spre
comuna primitivă, pentru a căuta probabil izvoarele
comunismului. Bizar este faptul că cei care trecuseră de la
“eroii” Vasile Roaită şi Filimon Sârbu, la întemeierea PCR
de către... Horea, Cloşca şi Crişan, la “poporul
geto-dac” cu indivizi de 17,5 m care i-au învăţat pe
“romani”... latina, la descifrarea a mii de cuvinte “dace” (fără
ca ei să posede cunoaşterea nu a limbilor clasice, ci măcar
a vreunei limbi de circulaţie, în afara dialectului rutean ori
unguresc pe care îl vorbeau acasă) din banala inscripţie “VÂNAICA
DTRU” zgâriată, ca semnătură, de un ţăran
oltean, contemporan cu noi (VASILE NAICĂ DUMITRU) pe o “ceaşcă
dacică” (opaiţ) găsită în grădină etc.,
aparţineau mai toţi “naţionalităţilor
conlocuitoare” (ungară, bulgară şi “ucraineană”)
ceea ce ar duce cu gândul la ipoteza că nu numai excesul de zel
neo-bolşevic “îi mâna în lupta” pentru negarea romanităţii
românilor.
Ceea ce îi
unea pe toţi aceşti “specialişti” într-ale istoriei
românilor, bulgarilor, ungurilor, “ucrainenilor” etc. era faptul că
puneau semnul egalităţii între populaţiile vechi europene
şi popoarele noi, moderne, negând “etnogeneza” ca fenomen comun
tuturor regiunilor Lumii Vechi şi Noi.
Susţinuţi
de două institute create de emigraţia lor în Argentina,
“specialiştii” unguri proclamau că, mult înaintea elamiţilor
şi sumerienilor, “poporul magara”, adică unguresc a
civilizat în patru valuri succesive Europa, ar fi inventat focul, roata,
scrisul, într-un cuvânt civilizaţia, ba chiar şi creştinismul
înainte de Iisus. Iar dacă Iisus nu a fost cumva “ungur” deşi
toate “dovezile” converg în acest sens, Burebista şi Decebal au
fost cu siguranţă. “ - Nu-i adevărat - ţipau
“specialiştii” bulgari - poporul moes sau eneit”, într-un cuvânt
“trac, adică bulgar” le-a făcut pe toate astea. “ - Ba nu,
poporul “rase” adică sârb, “polon” sau “ucrainean”. Până
când veneau “specialiştii” de la Bucureşti grupaţi în
“Cercul Deceneu”, adjudecând civilizaţia pentru “daci” sau
(dacă erau sprijiniţi financiar de Iosif Constantin Drăgan)
“traci”, adică “români”, care ar fi populat numai ei,
nemaifiind loc pentru alţii Europa, de la Urali la Atlantic, fără
să se întrebe cum de ne-am restrâns în halul ăsta şi cât
de tare am decăzut, scăzând, de la 17,5 la 1,5 m înălţime.
Ba mai puneau şi semnul egalităţii între “Zamolxis”
ori “Deceneu” şi... Dumnezeu.
Cei care se
lăsau (şi se lasă) seduşi de asemenea aberaţii
erau (sunt), elevi, studenţi, în căutare de mister sau medici,
avocaţi, ingineri, profesori, ofiţeri etc, având ca hobby
Istoria, plafonaţi în propriile meserii ori trăind cenuşiu,
fără satisfacţii, ca urmare a scăderii nivelului de
trai şi lipsei posibilităţilor de afirmare. Degeaba îi
trimiteau la plimbare istoricii şi arheologii autentici pe cei care
cereau catedre de “limbă dacă” la Cluj sau schimbarea
numelor PCR şi RSR în PCD (“Partidul Comunist Dac”) şi RSD
(Republica Socialistă Dacia”), pentru că agenţii
kominternişti, pregătitori ai revoluţiilor “sociale”
şi culturale le-au deschis “culoare” de manifestare.
Îmbrăcată
în haina patriotismului exacerbat şi urmărind, prin manipularea
“în orb” a propagandiştilor din teren, vulnerabilizarea neamului
prin anihilarea conştiinţei naţionale româneşti, a mândriei
de apartenent la civilizaţia primordială europeană, de
expresie latină, în scopul spargerii unităţii statale româneşti,
cultivată prin visători, în scopul creării pepinierei
viitorilor executanţi, “isteria dacică”, deosebit de violentă
în anii ’80, a activat în România pe două căi, încercând
să lovească de “sus” în “jos”: 1) pe linia partidului
unic, prin grupul de ţucălari ai “specialistului” Ion
Popescu - Puţuri, cel care îi “legitima” lui Nicolae Ceauşescu
(prin confuzia cu fratele său, Marin) trecutul de “revoluţionar”,
grup concentrat la ISISP (“Institutul de Ştiinţe Istorice
şi Social-Politice” de pe lângă CC PCR si 2) pe linie militară,
prin conducerile CSCITM (Centrul de Studii şi Cercetări de
Istorie şi Teorie Militară) creat în 1968 de generalul Eugen
Bantea (Yakub Beer) şi Editurii Militare, prin grupul de “specialişti”
gravitând în jurul “celui mai mare istoric în viaţă”,
Ilie Ceauşescu, patriot fără cultură reală dar
general, şef al Consiliului Politic Superior al Armatei şi frate
al dictatorului.
Linia de
partid, fundamentalistă, privindu-i pe romani ca pe nişte
“jefuitori imperialişti” a exclus cu totul românizarea şi
apartenenţa noastră la civilizaţia europeană veche, păgână,
apoi creştină, creând premisele “invitării” noastre,
după 1989, să ne “integrăm” în “casa comună”
clădită de înaintaşii noştri “romani” - Europa
şi care, de drept, ne aparţine prin moştenire etno-culturală.
Linia “militară”, unde s-a întâmpinat mai multă rezistenţă
pentru că lucrurile au fost luate în serios de cercetătorii
autentici, în ciuda zelului coloneilor politruci (astăzi fără
excepţie, “europeni”, “democraţi”, ba chiar “creştin-democraţi”
şi “regalişti”) de a fi pe placul Şefului s-a mulţumit
doar să acrediteze ideea că românii ar fi “dacii” care au
“preluat de la romani numai limba”, aberaţie strecurată sub
semnătura lui Ilie Ceauşescu, în “capodopera”
“Transilvania, străvechi pământ românesc”, şi în
volumul I al Tratatului de “Istoria militară a poporului român”
(1984).
La curent
cu tot ceea ce apărea în domeniu în “ţările vecine
şi prietene”, tinerii istorici militari de atunci au înţeles
că nebunia se răspândea în forme identice, fiind clar dirijată
şi favorizată, în primul rând în Bulgaria, România, Ungaria
şi “Ucraina”. Şi punând întrebarea clasică a
istoricului, “Cui foloseşte?”, au înţeles că dinspre Răsărit
veneau “nori negri”. Drept care au încercat să reacţioneze,
împotriva propriilor şefi, cum s-au priceput, intrând “în
campanie”. Au susţinut în Bucureşti şi în ţară
sute de “expuneri” sau “comunicări” care începeau cu “clişeul”:
“Tovarăşi! Nu a existat niciodată un popor dac! Poporul
se chema TRAC, «dac» fiind o denumire locală, gen «bănăţean»
sau «haţegan» pentru tracii din Banat, vestul Olteniei şi S-V
Transilvaniei. Tot aşa nu a existat niciodată un popor roman în
sensul etnic actual. «Roman» însemna cetăţean, om liber. «Civis
romanus natus dacus» scrie pe pietrele funerare. Cine nu era «roman»,
conform Constituţiei Antoniniene era sclav! Numele de «roman» dobândeşte
conotaţie etnică prin poporul român.”
Apoi au încercat
să atragă pe diverse căi atenţia şi lui Ilie Ceauşescu
şi “celor în drept” utilizând cu regularitate paginile publicaţiilor
“Scânteia tineretului”, “Viaţa studenţească”
şi “Amfiteatru”, că teoria conform căreia ROMÂNUL AR
FI DACUL CARE A ÎNVĂŢAT LIMBA LATINĂ, creează următoarea
“realitate” etnică a anului 275, după “retragerea”
aureliană: 1) un popor dac în teritoriile zise libere; 2) unul roman
la sud de Brazda lui Novac şi 3) români în fosta Dacie romană
nord-dunăreană. Că se exclud astfel din aria etnogenezei
şi, prin urmare din spaţiul românesc nu numai toate teritoriile
româneşti rămase în afara fruntariilor actuale ci şi 3/4 din cele
situate în interior. CĂ SE ALIMENTEAZĂ TEZA RUSEASCĂ A
MOLDOVENISMULUI, din “dacii liberi”, încă atestaţi în
veacul IV (deci alături de... români) şi slavi, ruşii urmând
a declara că s-a născut UN NOU POPOR MOLDOVENESC, “românizat”
prin “descălecat” în veacul XIV şi care, o dată
proclamat ca atare, îşi va reclama “libertatea” şi
“unitatea” între Nistru şi Carpaţii Orientali. Mai mult, că
se alimentează vechile teze germane puse în circulaţie de ofiţeri
imperiali şi preluate de unguri, în sensul că, dacă dacii
vorbitori de latină sunt consideraţi “români”, înseamnă
că în anul 275 s-au retras din Dacii NU ROMANII, cum susţin
adversarii autohtoniei şi continuităţii noastre ci de-a
dreptul ROMANII, AURELIAN ÎNSUŞI şi CEA MAI MARE PARTE A
MILITARILOR DIN BAZINUL DUNĂRII INFERIOARE ŞI MARITIME DEVENIND,
CA BĂŞTINAŞI VORBITORI DE LATINĂ... “ROMÂNI”.
Reacţia tinerilor istorici militari a fost motivată de... FRICĂ.
In momentul în care, după scurtele intermezzo-uri numite
“Andropov” şi “Cernenko”, la Kremlin a ajuns Gorbaciov şi
şi-au adus aminte de datele furnizate de omologii occidentali la
Congresul mondial din 1980, au înţeles că nu soarta
“socialismului” care tocmai decedase ci soarta României era pecetluită.
Făcând o selecţie valorică a analiştilor “bătrâni”
ai armatei (ca grad şi experienţă), oameni de 40-50 de ani
atunci, deci nefacând parte din generaţia “proletcultistă”,
ei i-au pus la curent cu datele pe care le aveau şi împreună au
redactat un material-sinteză al deteriorării vieţii în România
în perioada 1980-1985, al prăbuşirii tuturor domeniilor de
activitate şi al agresării conştiinţei naţionale
prin Istorie, acuzându-i pe numiţii Ion Popescu Puţuri şi
Ilie Ceauşescu de trădare inconştientă de ţară,
indicând existenţa unor agenţi străini printre adulatorii
lor şi prognozând “agresarea şi spargerea României în bucăţi”
în 1987 sau... 1989, împrejurare în care Nicolae Ceauşescu avea să
sfârşească de “moarte violentă”. Semnat în clar, cu
nume, grad, funcţie şi înmânat direct ministrului de atunci al
Apărării materialul s-a soldat cu îndepărtarea rând pe rând
a semnatarilor, începând cu colonelul Al. Gh. Savu, autorul unei celebre
cărţi despre “Dictatura regală”, vicepreşedinte al
Comisiei Internaţionale de Istorie Militară Comparată,
considerat (pe nedrept) “creierul” “conspiraţiei” şi
terminând cu cel mai mic în grad, funcţie şi vârstă
atunci, semnatarul acestor rânduri, declarat “capul răutăţilor”,
“trădător al istoriografiei naţionale” şi pus “în
ancheta CI” de către Ilie Ceauşescu (care şi-a cerut
personal iertare în 1992), abia la 21 noiembrie 1989. Din cei 13 istorici
şi analişti militari semnatari, mai trăiesc astăzi 5.
Nici unul nu mai este însă cercetător ştiinţific în
domeniul istoriei militare sau militar activ, pentru că în bătălie
contează doar victoria! Iar şansa victoriei, istoricii militari
au irosit-o în 1987, când la Moscova a apărut, încununând tezele
“moldovenismului”, lucrarea colectivă, destinată
Occidentului - “Istoria modernă a Europei şi a celor două
Americi”. În ceea ce ne priveşte, aceasta identifică pe
teritoriul actual al României “TREI POPOARE ÎNRUDITE, DAR, EVIDENT
DISTINCTE: 1) un “popor român”, născut în Banat, Oltenia,
provenit din “dacii” care “au învăţat latina” şi
care s-ar fi extins ulterior, românizând Muntenia, Dobrogea, Moldova,
Bucovina, Basarabia, Ardealul, Crişana, Maramureşul; 2) un
“popor moldovean”, la est de Carpaţi, ca rezultat al coabitării
geto-slave din veacurile IV-V, “descălecat” de români în veacul
XIV, “deznaţionalizat” şi care trebuie să revină
la matca... slavă şi 3) un “popor vlah”, venit, spre
deliciul revizioniştilor unguri, nu se ştie când, din Balcani
şi infiltrat în Germania.
Atenţionăm
cititorii că ACEASTA ESTE IMAGINEA care ne-a fost făcută în
Occident, în preajma declanşării “revoluţiei” lui...
Lazlo Tokes şi că ACEASTĂ IMAGINE A PRIMIT CONSACRAREA prin
eforturile, încă o dată reunite ale interesaţilor
ruso-germani, investitori şi susţinători, între altele ai
Proiectului Bâstroe, concretizate la 8 octombrie 2004, orele 10.00, prin
deschiderea la Chişinău a Congresului I al poporului moldovenesc
de către Vladimir Voronin, iar la Bucureşti, în Palatul
Parlamentului, pe banii noştri şi în dispreţul guvernului
al cărui mesaj (semnat de dl. Titus Corlăţean) a fost
ignorat (dlui Viorel Badea, reprezentantul Departamentului pentru Relaţii
cu Românii de Pretutindeni nu i s-a permis să-1 citească), a
Congresului I al poporului vlah, “altceva decât poporul român”, de către
nonagenarul silvicultor Vasile Barba venit special de la Freiburg.
Toate aberaţiile
apărute în lucrarea sovieticilor fiind argumentate în 1987 prin
ample citate din “Operele” semnate de Ilie Ceauşescu şi
confecţionate de grupul care îl manipula, istoricii militari au făcut
un al doilea raport-sinteză, asupra cărţii, atenţionând
şi asupra atacurilor conexe apărute în publicaţiile din
toate statele “lagărului socialist” european, dar acesta nu a
ajuns niciodată la destinatar. Aflând pe căi oculte de existenţa
lui, Ilie Ceauşescu 1-a cerut insistent, neoficial, direct de la sursă,
luni de zile, fără însă să îl poată obţine.
Cu această ocazie a aflat că istoricilor militari li se ridicau
până şi manuscrisele, pentru a nu rămâne vreo urmă
din ceea ce produceau cu adevărat şi a se putea înainta
conducerii armatei, doar ceea ce “trebuia”. Dar descoperirea nu a fost
suficientă să-1 trezească la realitate!
Doi ani după
“evenimente din decembrie 1989”, “îmbătrâniţi”
prematur de eşecuri şi reluând disputa pe alte baze, supravieţuitorii
grupului din 1985 i-au dat în presă o replică dură unui
mare gazetar patriot, ctitor de revistă şi partid care deplângea
soarta lui Ilie Ceauşescu, arătând cât de mult “s-au bucurat
ungurii” când au aflat că acest “mare istoric” a fost arestat.
Răspunsul a fost că ungurii “s-au tăvălit de
necaz” pentru că un mai mare susţinător, din necunoaştere,
al teoriilor lor decât acest fiu de ţăran ajuns acolo unde nu
îi era locul, nu va mai putea fi produs în viitor. Numai că
viitorul avea să demonstreze prin apariţia... ghermanilor care
s-au “săturat de România”; în această privinţă,
istoricii militari s-au înşelat. Marele gazetar n-a reţinut decât
semnătura, “ANA CONDA” neînţelegând de unde şi de ce
un astfel de “şarpe rău” se aruncă asupra oamenilor pe
care el îi preţuia. Or mesajul “şarpelui” era că
PATRIOTARDISMUL, monstruosul făt rezultat din încrucişarea
PATRIOTISMULUI CU LIPSA DE CULTURĂ este cel mai periculos duşman
al ADEVĂRULUI, al PATRIOTISMULUI şi al POPORULUI ÎNSUŞI!
7.
“Dacismul” şi “moldovenismul” după... “Evenimente”
În
deceniul “pregătitor al revoluţiilor «spontane»”, aşadar,
în statele “lagărului socialist” european, pe fondul agravării
progresive şi dirijate a calităţii vieţii şi al
degradării programate a culturii generale, însuşite de tinerele
generaţii, în procesul educaţional, absurdităţile
protocroniste în Istorie au prins, omul de rând refugiindu-se cu
frenezie, fără să-şi dea seama că face jocul
“Marelui frate de la Răsărit”, din realitatea tot mai greu
de suportat, într-un trecut himeric, în care ar fi fost... CINEVA.
Eventual... “buricul Pământului”! Baza viitoarelor “isme”,
adică “naţionalisme”, “fundamentalisme”,
“regionalisme”, “sectarisme”, “patriotisme” locale, care aveau
să devină operante în faza a doua, “postrevoluţionară”
a procesului declanşat de Moscova şi partenerii săi
strategici, era astfel creată. Pentru ca, o dată statele
anihilate, să se declanşeze ofensiva împotriva unităţii
popoarelor lor.
În ceea ce ne priveşte, nu
numai că vechiul centru răsăritean şi-a intensificat
eforturile de manipulare imagologică şi psihologică pe
linia creării de “naţiuni culturale” din trupul nostru
etnic, dar şi Occidentului i-a plăcut ideea pentru că
ultimii ROMANI supravieţuitori prin secole - ROMÂNII, urmaşii
şi moştenitorii direcţi ai celor ce au construit cândva
Europa unită, nu puteau fi invitaţi să intre în casa comună
numită Europa, care le aparţinea de drept şi asupra căreia
puteau emite pretenţii, lăsându-i fără drept la
replică pe urmaşii barbarilor, invadatori, erijaţi în stăpâni
cu 1.500 de ani în urmă. Vorba prietenului nostru de la Bremen,
istoricul Viorel Roman, “ia-i neamţului dreptul roman şi 1-ai
aruncat înapoi, în pădure”. De asta sapă
probabil nu numai la Bâstroe ci şi la temelia poporului român,
inventând diverşi Vasile Barba care visează un popor vlah, mai
vechi decât dacii şi mai latin decât românii. Ca şi la
temelia poporului bulgar de altfel, bulgarii din Macedonia declarându-se
“popor slav-macedonean”, băştinaş din vremea lui
Alexandru Macedon care ar fi fost din stirpea sa sau la temelia
“ucrainenilor” care înregistrează o crescândă întoarcere
la statutul de “rutean”. Totul se face astăzi însă nu în
interesul vreunui popor anume, fie el rus sau german, ci al unor grupuri
industrial-financiare care au investit în “revoluţiile” mai mult
sau mai puţin “spontane” şi în “schimbarea de sistem”
în jumătatea estică a continentului, pe de o parte pentru a ieşi
din criză pe spinarea fostelor state socialiste, pe de alta pentru a-şi
relansa profitul prin accederea pe nimic la resursele clasice;rămase
neexploatate şi la mâna de lucru ieftină din respectivele
state. Abandonată fiind ideea statelor unite ale Europei, ca Europă
a egalilor;lansată la 9 mai 1950, ismele şi orgoliile
locale sunt utilizate astăzi, în faza a doua a procesului de
preschimbare a Estului, în interesul unei Europe de expresie germană,
aliată cu o Rusie de expresie, ca de obicei, imperială. O Europă
a “landurilor”, potrivit “principiului Kohr” (“Tot ce este mic
este minunat”) a statelor care să nu depăşească 10
milioane de locuitori, incapabile să-şi protejeze resursele
şi împiedicate să viseze la “naţiunea etnică”, având
dreptul să aspire doar la “naţiunea spirituală”, bazată
nu pe etnie, tradiţii, limbă, trecut, cultură şi
interes comun sau teritoriu, ci pe apartenenţa religioasă, atât
de “convingător” prezentată de Francois Mitterand la
Congresul mondial de... Istorie de la Montreal, din 1995, ca putând
exista “şi în absenţa frontierelor şi a statului.
Utilizându-se,
pe post de berbece, “drepturile colective” ale minorităţilor
etnice, cehii şi slavonii (iugoslavii) au fost sparţi în două,
respectiv şase naţiuni spirituale, statele lor încetându-şi
existenţa. Cu atât mai mult cu cât fabricatele teorii protocroniste
şi-au făcut datoria lăsându-i pe locuitorii întregii
Europe central-răsăritene fără identitate naţională
reală. Cu excepţia specialiştilor autentici, unguri, cehi,
sârbi, bulgari, polonezi, “ucraineni”, români, pe care, însă,
nimeni nu-i ia în seamă, nici un european al acestei regiuni nu mai
ştie exact cine este. Dar fiecare este... nu liber, ci de-a dreptul
stimulat să viseze şi să-şi exprime cu violenţă
visul care-1 îndepărtează de realitatea cotidiană şi
milenară. Până la totala măcinare reciprocă şi
la dezintegrarea realităţii, în scopul construirii uneia noi,
contrafăcute, exprimată prin topirea tuturor “ismelor” în
cea finală, globalizantă, a tuturor etniilor într-o singură
naţiune, cea “europeană” de “consumatori” şi a
tuturor religiilor într-una singură, doar aparent creştină,
de “ascultători”! Vremuri prevestite de altfel, de Biblie! Până
la venirea însă a “Apocalipsei” pentru toţi, s-a produs
“Apocalipsa” pentru cehi şi sârbi imediat după 1989. Şi
nici noi, ROMANII nu ne simţim prea bine! Ca să renunţăm
la numele de ROMÂN şi ROMÂNIA, utilizat ca antidot la separabila
“Moldo-Vlahie” de generaţia Cuza, ne-am confruntat deja cu
diversiunea “rromă”.
Neştiind
că rudele lor din Orient şi Nordul Africii nu cunosc nici numele
de “atziganes” (de unde gitan, gitano, zigeuner, ţigan etc.) dat
lor în Asia Mică după numele unei secte creştine locale,
care avea cam acelaşi mod de viaţă, nici cel de “rom”,
dat de sârbi după “România” astăzi “Rumelia”, adică
după regiunea prin care au pătruns în Europa în urma oştilor
otomane, în 1354, ţiganii au acceptat ideea “protocronistă”
a venirii lor din India, pe la 1241, în urma tătarilor. “Rom” ar
însemna, numai în limba celor europeni “om”, şi nu regiunea de
apariţie. Sunt însă tot atât de “romi”, adică “românii”
sau “romaioi” adică greci, pe cât sunt de... “cehi” sau
“egipteni”, întrucât, după ce au apărut la sârbi în 1356
şi s-au răspândit în teritoriile româneşti între 1378 (Muntenia)
şi 1400 (Transilvania) au năpădit... Boemia, motiv pentru
care, când s-au apropiat de Franţa, francezii le-au spus “boemieni”,
de unde cuvântul romantic “boema”. Singulari, ca de obicei, englezii,
luând în calcul portul lor oriental, le-au spus “egipteni”, adică
“gipsyies”. Dintre toţi europenii însă, numai noi, românii
am acceptat diversiunea “rromă”, pentru ca mankurţii noştri
să poată renunţa mai uşor la propriul nume, spre a nu
fi confundaţi în Europa.
Pe fond
s-au reactivat patrioţii - “daci”, cetăţeni oneşti,
cu vocaţia scrisului, dar fără cultură în domeniu,
gen Pavel Coruţ şi Geo Stroe ex-ofiţeri, Ion Gheorghe,
ex-poet, astăzi slăvind virtuţile armatei ruse, Pavel Lazăr
Tonciulescu, ex-absolvent de liceu, astăzi decedat, Napoleon Săvescu,
medic chirurg diplomat în Bahamas şi trăitor pe post de Mecena
în SUA şi alţi domni şi doamne cu sau fără grade
grupaţi în jurul unor reviste sau academii “geto-dace”, organizând
apocaliptice “congrese” şi reuniuni-parastas pentru Neamul Românesc
şi îndemnându-i pe cei mai slabi de înger să se declare
“daci” la ultimul recensământ, din 2002. Diversiunea “vlahă”
a prins, pe barba lui Barba printre arumâni, românii sud-dunăreni
declarându-se alt “popor” şi arogându-şi doar pentru ei
numele străin, respins ca o insultă de înaintaşii lor, de
“vlah”, de parcă nu ne-ar spune încă şi astăzi
nouă, nord-dunărenilor, în propria noastră ţară,
unii, “büdös olahok”. Ba şi la “vlahi” a apărut o
dizidentă, un arumân mai cu moţ, Karaghiaur, declarându-se
“prinţ cuman” şi începând să căftănească
“baroni” şi “conţi” “cumani” printre
“intelectualii subţiri” din Oltenia şi Moldova, fără
să trezească totuşi simpatia istoricilor Dan şi Mihnea
BERINDEI, Ştefan GOROVEI sau a generalului Ion COMAN care poartă
autentice nume pecenego-cumane. În plus, un oarecare ... Sabin care s-a
“săturat de România” s-a proclamat “ardelean” făcând o
primă tentativă de înfiinţare a unui “partid al
ardelenilor” în septembrie 2003 care va fi urmată (suntem convinşi
de succes) probabil de vreun prim Congres al “poporului”
“ardelean” sau “ardeleano-bănăţean”, de vreme ce
individul a cerut la Bruxelles în septembrie 2002, sprijin internaţional
pentru salvarea “limbii transilvane”.
Cel mai
mult a progresat însă “moldovenismul”, relansat cu noi
“argumente”, în chiar zilele când noi, culcându-ne pe ambele
urechi, ne bucuram de “libertate” şi de “boom”-ul de imagine
pe care-1 înregistram în Europa, de specialiştii Armatei Roşii,
T.A. Laptev, T.V. Soloviov şi AA Nikiforov, în numerele 10 şi
12 din 1990, sau,
sub semnătura lt. col. Volkodaev, în nr. 2/1991 ale
revistei sovietice de istorie militară “Voenno-Istoriceskii
Jurnal”, prin articole ca “Jurământul de supunere către
Rusia” sau “Relaţiile ruso-române şi formarea graniţelor”.
“Moldovenismul” a fost preluat ca doctrină de către românii
care nu mai simt româneşte, gen Chiţac, Mărăcuţă,
Caraman, din Transnistria, folosit împotriva “fasciştilor români”,
pentru apărarea pământurilor Maicii Rusii în “războiul
nistrean” de secesiune din 1991-1992 şi abandonat după
victorie, întrucât se impunea trecerea la o etapă
calitativ-superioară a deznaţionalizării, aceea de “ucrainizare”.
A fost însă ridicat din noroaiele tranşeelor de la Coşniţa-Doroţkaia
sau Tighina de către foştii “patrioţi” de la Chişinău
şi transformat în doctrină de stat de clica lui Voronin, producătoare
de dicţionare moldoveneşti şi congrese ale
“moldovenilor”. Ba a trecut şi Prutul, un inconştient
politic înregistrând un “partid al moldovenilor”, din fericire
repede lichidat, prin absorbţie de către actualul PSD.
“Moldoveni”, “transilvăneni”, “nistreni”, “vlahi”,
“daci”, “cumani” etc... se pare că, la început de nou
mileniu, nimeni nu mai este sau nu mai vrea să fie... ROMÂN în ROMÂNIA!
“Tot ce este mic este minunat!” “Principiul Kohr” acţionează
aşadar, apocaliptic, şi în România. Cât de curând vom vorbi
poate, dacă nu vom şti să resuscităm “mândria de a
fi român” şi despre “popoarele” “gorjean”, “argeşean”,
“ilfovean”, “bucureştean” sau, de ce nu “ferentarian” ori
“calea-griviţean”. Iată de ce ne-am hotărât să încercăm
să demontăm, câtă vreme nu e prea târziu, Marele Joc,
explicând, prin cele ce urmează “ucrainenilor”, ”rutenilor”,
“transnistrenilor”, “moldovenilor”, goralilor, huţanilor,
lituanienilor, pentru moment, fiindcă tăvălugul vine, ca de
obicei, dinspre Răsărit, cine sunt cu adevărat şi prin
ce fire sunt legaţi de Noi, ROMANII. Şi o facem în interesul
generaţiilor viitoare, al democraţiilor occidentale, dar şi
al nostru, în măsura în care nu ştim să explicăm
investitorilor în Canalul Bâstroe, că trebuie să trateze cu
Noi, pentru că au fost păcăliţi să investească
în pământ românesc dintotdeauna, furat de dată recentă
şi, prin urmare, REVENDICABIL!
Dr.
Mircea DOGARU
|
|